9 rituálé, ami csak Rólad szól

Frissítve: 2021. okt. 6.

Bezárások, bizonytalanság, alkalmazkodás, elfogadás, és tartani magad.

Nehéz.

Nem tudhatod, mit hoz a holnap, a jövő hét, az elkövetkező hónapok.

Nehéz.

Nem tudod, mikor mehetsz újra szépülni, pihenni, töltődni.

Nehéz.


Ezért nagyon fontos, hogy legyen otthoni rituáléd, akár több is, ami csa Rólad szól. Téged tölt, kiemel a mókuskerékből, erősít. Mert az élet megy tovább, nekünk is menni kell, de nem mindegy, hogyan.


Összegyűjtöttem néhány egyszerű rituálét, gyakorlatot, amely ha szokásoddá válik, emelhetik hangulatodat, önbizalmadat, életkedvedet, erődet, kitartásodat. Egy szóval segítenek talpon maradni, egyensúlyban.


REGGELI RUTINOK


Szerintem egyetértünk abban, nem mindegy, hogyan indul a napod. Kellemes reggeli készükődés, tudatos napindítás olyan energiákat mozgatnak meg benned, amelyek képesek egész nap lendületben tartani.


1. TESTMOZGÁS


A reggeli testmozgás segít, hogy feltöltődj energiával, és összeszedd gondolataidat, napi teendőidet. Egy 10-15 perces tempós séta, vagy jóga gyakorlás pont elég.

Ha még emellé illatolsz egy kis grapefruit és borsmenta illóolajat, biztos lehetsz az energikus indulásban.


reggeli séta

2. HIDRATÁLJ


Minden reggel kezdd a napot azzal, hogy iszol egy pohár vizet. Nem csak testileg érezheted hatását, de megalapozza mentális állapotodat, energiaszintedet és hangulatodat is. Amikor reggel elsőként hidratálunk, pótoljuk a sejtjeink megfelelő működéséhez szükséges vízigényt, melyet az éjszaka folyamán felhasznált szervezetünk.

A reggeli vizedhez adhatsz gyógynövényeket, illóolajokat, vagy gyümölcsöket is. Íme egy szuper recept, hogyan turbózd fel a reggeli pohár vizedet:

Hozzávalók: 1/2 uborka szeletelve, 1 citrom szeletelve, 1/2 csésze fekete áfonya, 2 csepp citrom illóolaj.

Egy tálban nyomkodd össze a bogyókat, majd egy kancsóban keverd össze az összes hozzávalót, és öntsd fel 1,5 liter vízzel. Fogyasztás előtt tedd hűtőbe legalább 3- 5 órára. Hűtőben 2- 3 napig is eláll.


4. ALAPOZD MEG A NAP HANGULATÁT


Az "öltözködés" helyett "díszítsd" magad! Ezáltal a napra való készülődés percei máris rituálévá válnak. Öltözz annak a hangulatnak megfelelően, ahogy aznap szeretnéd érezni magad. Például attól, mert borongós az idő, neked nem kell úgy öltözködnöd. Öltöztesd magad jobb hangulatba, kezdve egészen az alsóneműdtől. Egy- egy merészebb kiegészítő, legyen az egy kalap, sál vagy kitűző, egyéniséget adhatnak ruhatáradnak, és bármilyen szettet feldobhatnak.

Ezt a díszítő rituálét is feldobhatod illóolajokkal. Olyan illatokat válassz, amelyek megalapozzák a napi hangulatodat. Alkalmazd az illatokat a pulzuspontokon (csukló, boka, nyak). Persze olyan illatokat érdemes választanod, amelyek jó hangulatba hoznak, kellemes érzéssel töltenek el.

Egy ilyen keverék lehet a SUPERWOMAN illóolaj keverék:

12 csepp muskotályzsálya, 10 csepp levendula, 5 csepp cédrusfa, 5 csepp ylang ylang, 5 csepp geránium illóolaj. 10 ml-es golyós üvegbe töltsd az illóolajokat a megadott mennyiségben, majd töltsd fel hordozóolajjal (pl. frakcionált kókuszolaj, mandulaolaj). Alkalmazd.


ESTI RUTINOK


Nap végén is fontos, hogy kellemes, nyugodt hangulatot teremts magadnak. A megfelelő mennyiségű és minőségű alvás és pihenés elengedhetetlen feltétele a kiegyensúlyozott nappaloknak.

tükör hálószoba

5. A TÜKÖR GYAKORLAT


Ez a 3 perces gyakorlat roppant hatásos, de a hosszútávú eredményért érdemes 30 napig végezni.

Nem kell hozzá más, mint egy tükör, és 3 perc egyedül.

- Nyugtázd a napi eredményeidet, sikereidet.

- Mondd ki a megerősítő mondatodat.

- Végül mondd ki a tükörbe nézve: SZERETLEK


Erős, ugye?

Rásegíthetsz a belső munkádra, ha a gyakorlat előtt a következő illóolajok valamelyikét illatolod: jázmin, tömjén, bergamot, melissza, ylang ylang, rózsa.


Néhány példa a megerősítő mondatra: Elég vagyok. Értékes vagyok. Megbízok magamban. Megengedem magamnak a bőséget. Megbocsátok magamnak. Erős vagyok. Arra születtem, hogy valóra váltsam álmaimat.


6. OTTHONI WELLNESS


Igen, illatos fülrdő, kellemes zuhany. Nem csak testi, de lelki tisztulásodhoz is nagyon fontosak, segítenek elengedni a napi gondokat, feszültséget. Ám ezen felül is tudod kényeztetni magad:

- Fejmasszázs: levendula és rozmaring illóolaj, kókusz, vagy avokádó olajjal higítva nem csak pihentető, de támogatja a memóriád, és táplálja hajadat. Hajmosás előtt ajánlott végezni.

- Szeretet masszázs: mandula-, vagy kókuszolajba keverj el pár csepp nyugtató, izomlazító hatású illóolajat, mind pl. fenyő, levendula, ciprus, kúszó fajdbogyó, vagy tömjén. Masszírozd át a nyakadat, trapéz izmokat, halántékod, vállaidat, és élvezd, ahogy a feszültség elszáll.


7. HANGOLÓDJ AZ ÉJSZAKÁRA


Nyugtató illatok alkalmazása mellett van még néhány megfontolandó praktika, hogy az éjszakai alvás pihentető legyen.

- Lefekvés előtt egy órával kapcsold ki az elektronikus készülékeket, az elalvást inkább egy kellemes beszélgetés, vagy könyvolvasás előzze meg.

- Csak hangulatvilágítást alkalmazz, kerüld a kék és zöld lámpafényt elalvás előtt, alváshoz pedig sötétíts be teljesen. A hideg fények gátolják a melatonin hormon termelődését éjszaka, amely a pihentető mélyalvást támogatja.

- Nyugtató illatokat alkalmazhatsz az ágyneműk illatosítására is.

Nyugtató lehet például a levendula, bergamot, római kamilla vagy vetiver illata. Alkalmazhatod diffúzorban, ágyneműre permetezve, vagy tenyeredből inhalálva.


8. VÉGEZZ LÉGZŐGYAKORLATOKAT


Mindannyian tisztában vagyunk a légzés fontosságával. Amikor stresszhelyzetben vagyunk, a légzésünk az első, ami felületessé és erőltetetté válik. Minden légzőgyakorlat hatásos, hiszen már azzal, hogy figyelmedet a légzésedre irányítod, oldod idegrendszered feszültségét.

Az egyik legnépszerűbb légzőgyakorlat a váltott orrjukas légzés. Szuper stresszoldó, kiegyensúlyozó, életerő szabályozó technika. Több változatát ismerjük, itt az egyik legegyszerűbben kivitelezhető verziót írom le.

Érdemes lehet reggel és este is gyakorolni, reggel a bal orrnyílással kezdve a légzést, este a jobbal.

Így végezd:

  1. Ülő testhelyzetben, egyenes háttal végezd a gyakolratot.

  2. Napszaknak megfelelően döntsd el, melyik orrlyukkal kezded a kilégzést.

  3. Légzésed legyen nyugodt, kiegyensúlyozott, egyenletes.

  4. Kéztartás: jobb kezed mutató-, és középső ujját hajtsd a tenyeredbe, hüvelykujjadal fogod a jobb orrlyukadat, gyűrűsullyaddal a bal orrlyukadat befogni.

  5. Fogd be az egyik orrlyukad, lélegezz egyenletesen ki, majd be, majd a másik orrlyukad befogásával folytasd légzésed, ismét kilégzés, belégzés. Így folytasd az orrlyukak váltogatásával. Ismételd meg hatszor, majd lélegezz mindkét orrnyíláson keresztül. Ez egy sorozat, ebből vágezz el hármat.

Nyugtató illatokkal mélyítheted a gyakolrat hatását. Bergamot, tömjén, muskotályzsálya remek választás lehetnek.


9. HÁLA NAPLÓ


Ez is egyfajta pozitív hangolás. Minden nap papírra vetni, amiért hálásak vagyunk az életben. Ez a gyakorlat szintén egy hatásos önfejlesztő gyakorlat, végezheted reggel, ébredés után, de este elalvás előtt is. Nem kell hozzá más, mint 5-10 perc, egy jegyzetfüzet, és egy toll.

Bőség illóolaj keverék: 2 csepp tömjén, 2 csepp vadnarancs és 1 csepp borsmenta illóolaj.

A rituálé előtt cseppents a keverékből a tenyeredbe, tedd tenyereidet az orrod elé, végy három mély lélegzetet. Az esti rituáléhoz elhagyhatod a borsmenta olajat.