Csak forgolódsz este az ágyban? 3+1 lehetséges ok és tippek arra, ezt hogyan előzd meg

Frissítve: aug. 22.

Mára már egyértelművé vált, hogy az alvás mennyisége, sőt minősége is hozzájárul a rövid- és hosszútávú egészség megőrzéséhez.


Gyakran alvásproblémákkal, egész pontosan elalvási nehézségekkel fordulnak hozzám segítségért. Nem értik, miért nem tudnak elaludni, pedig nagyon fáradtak. A sok munka és a család körüli teendők teljesen kimerítik őket nap végére, ám amikor késő este beesnek az ágyba, csak forgolódnak jobbra- balra, de nem jön álom a szemükre.



alvő nő
Az alvás fontos


Ismerős?

Akkor lássuk, milyen okai lehetnek ennek a problémának, és ezekre az okokra mi nyújthat megoldást!


1. Túl sok volt a feladat aznap


Rohanó élet, szoros határidők, zsúfolt napirend, azt sem tudod, hol áll a fejed. Még este is a nap eseményein gondolkozol, feszengsz, vajon jól oldottad- e meg a feladataidat.

Elalvás előtt adj időt magadnak, az elmédnek, hogy megnyugodjon. Lehet ez egy könnyed esti séta, egy kellemes fürdő vagy zuhany, vagy egy könnyű esti jógagyakorlás. A lényeg, hogy adj időt lefekvés előtt az elmédnek a megnyugvásra.

Ha ez sem elég, már az ágyban feküdve is megteheted, hogy reggeltől estig átgondolod a napodat. Pontosan mikor, mit, hogyan tettél. Ha valamelyik reakcióddal nem vagy elégedett, azt írd le egy kis füzetbe. Ez segít összegezni a nap eseményeit, idegrendszered könnyebben áthalad a mélyalvásba vezető fázisokon.


2. Izgulsz a holnap miatt


Gyakran rágódunk a jövőn. Pláne amikor valami jelentős esemény vár ránk, vagy amikor bizonytalannak érezzük jövőnk kimenetelét, és úgy érezzük, nem vagyunk rá hatással.

Füzet, toll, jegyzetelés. Figyeld meg, mi zavar, mi nyugtalanít, és írd le.

Ezzel a módszerrel felszínre hozod, tudatosítod félelmeidet, problémáidat, ezzel segítesz a megoldások felkutatásában is.

Hiszen a probléma megléte feltételezi a megoldás létezését is.


3. Túl fáradt vagy


Na ezen szoktak a legtöbben meglepődni.

Igen, az álomba merülés folyamata energia igényes. Ha kifacsart idegrendszerrel dőlsz az ágyba, nem fog menni, hánykolódás lesz a vége.

De, ha első lépésként relaxálsz, azaz tudatosan ellazítod testedet és elmédet, már annyi energiát tud termelni szervezeted, amely elég lehet a mélyalvás eléréséhez.



alvó macska
Nem pörög az agya a ma eseményein és a holnapon


+1


Ha egyik módszer sem segít, érdemes megnézni elalvási rutinodat. Kütyü használat, fények, hangok, hőmérséklet a szobában. És még segíthetnek az illatok is.


Személyre szabott tanácsadásért bátran vedd fel velem a kapcsolatot, szívesen segítek!


Az egészség fontos, kezdd az alvással!


Szép napot!









27 megtekintés0 hozzászólás