top of page

3 jógagyakorlat a szülés utáni regeneráció támogatására


Egy baba érkezése intenzív folyamat.

A testi és lelki változások támogatása fontos, hogy magabiztos, kiegyensúlyozott anyukája lehess babádnak.

A jóga eszköztára kényelmes, egyszerű megoldásokat nyújt a szülés utáni napokra, hónapokra, hogy segítse regenerációdat.

Összegyűjtöttem a három kedvenc jógagyakorlatomat, melyek nagy segítségemre voltak már közvetlenül a gyermekeim érkezése utáni napokban is.



Ezek az egyszerű, ám roppant hatékony gyakorlatok nem igényelnek előképzettséget, jártasságot a jóga világában, mindenki számára biztonsággal végezhetők.

Mondhatnám, hogy annyira egyszerűek, hogy nem is gondolnád, mennyire hatékonyak.


1. Mély hasi légzés

A hasizmok, hasi szervek regenerációját legjobban a légzőgyakorlatok, különösen a mély hasi légzés segíti.

Tedd tenyereidet a hasadra, és figyeld, ahogy belégzéssel megemelkedik a hasad, majd kilégzéssel ellazul.

Nem erőltesd a légzést, engedd, hogy könnyed, lágy áramlássá váljon.


Lehet, hogy eleinte feszültséget okoz ez a légzőgyakorlat, de hidd el, napi néhány perces gyakorlás is csodákat tesz a hasi szervekben, amolyan belső masszázsként szolgál.


Lehet gyakorolni hanyatt fekvésben, felhúzott lábbakkal, vagy ülésben, állásban is.



2. Makarászana - krokodilpóz

Végrehajtása:


Helyezkedj el hasonfekvésben, a karokat elöl kulcsold össze. Tartsd a vállunkat felfelé, ne túl magasan, tompaszögben, olyan távolságra a földtől, hogy ne legyen semmilyen feszültség a vállakban. A lábujjak kifelé néznek, terpesztjük a lábakat. Az egész testet engedd süllyedni. Engedd leesni a vállakat, engedd ellazulni a nyakat, a karokat a vállízülettől az ujjakig, engedd ellazulni a combot.


Figyeld meg ellazult testedet. Figyelmedet irányítsd a köldöktájékra és érezd a gyomor, majd a köldöktájék kiterjedését, összehúzódását, ahogy belélegzel és kilélegzel. Engeddd szabadon áramolni a légzést. Folyamatosan maradj tudatában a gyomor és a köldöktájék mozgásának.


Ezután lassan irányítsd figyelmed a karokra és a lábakra, a karokat nyújtsuk ki és lazán engedd a fejed fölé, fejfordítással helyezd egyik arcod a talajra, a lábujjakat fordítsd befelé, hozd őket közelebb egymáshoz, és folytasd továbbra is a gyomor és a köldöktájék mozgásának megfigyelését.


Most behajlított könyökkel vidd a karokat a tested mellé, a kezek a lábak felé néznek, most a másik arcodat tedd a talajra. Bármit is teszel, folyamatosan maradj tudatában a gyomor és a köldöktájék mozgásának, amely az összpontosítás központja.


Hatásai:


Létrejön a diaphragmatikus légzés, a hasfalra gyakorolt nyomás masszírozó hatással van a női szervekre. Ellazul a váll és a nyak.


Kompenzáció:


Gördülj lassan a bal oldaladra. Maradj ebben a helyzetben egy rövid ideig, öt mély légzés erejéig tartsd ki ezt a pózt. Ne siess sehová, nyugodtan engedd a tested pihenni, engedd légzésed elmélyülni. Az ötödik légzés után engedd le a jobb kart, támaszkodj rá és ülj fel.



3. Relaxáció

Pár perces lazítások is nagyon hatékonyak.


Hanyatt fekvésben tudatosítsd testedet, a végtagokat, a törzset, nyakat, fejet, és engedd ellazulni.

Hosszú, mély belégzéssel engedd szétáramolni a nyugalmat, kilégzéssel zengesd magadban az OM mantrát.

Végezheted babáddal összebújva is.


Szoptatás közben mély, hosszú légzésekkel segítheted az ellazulást.


Sétáló meditáció: A babát tartsd egyenes gerinccel, hosszan és mélyen lélegezz, de szabadon. Közben sétálj kissé hajlított térdekkel, lassan, kicsiket lépkedve.

Kilégzéssel engedj el minden zavaró gondolatot!


Nagyon fontos, hogy bármit csinálsz, sose siess. Ha valamit akár csak egyetlen percig is csinálsz, akkor is teljes koncentrációval tedd.

Ezek nem csodaszerek, akkor működnek, ha alkalmazod is őket, legalább napi rendszerességgel.


Ha szeretnéd támogatni szülés utáni regenerációdat, szeretettel várlak a Könnyed gyermekágy jógával videótárban!


Szép napot!



17 megtekintés0 hozzászólás
bottom of page