Anya vagyok, meditálok. De minek?

Egyesek szerint a meditáció teljesen felesleges időtöltés, hiszen csak egy helyben ülünk, és vagyunk.

Mások szerint egy olyan, racionálisan felfoghatatlan spirituális dolog, amire csak nagyon kevesen képesek.

Valójában az igazság valahol e kettő vélemény között van.



meditáló buddha
Buddha szobor

A meditáció az elme elcsendesedésének folyamata. Egy olyan állapot, amikor valóban "csak" vagy. De ez a létezés egyáltalán nem haszontalan.

Már önmagában a meditációs állapotba való eljutás, azaz a meditációs gyakorlat számos hasznos hatást okoz, hát még a teljes csend elérése.

Az elengedés, a megengedés és az önátadás az, ami a csendben tovább visz. Bár ezek a meditációt megelőző állapotokban is segítségünkre vannak, a meditációban már ezek az eszközeink a továbblépésre.


Anyai szerepek


Lássuk be, életünk teljes multitasking. (Bár ehhez nem is kell anyának lenni.)

Feladatok, határidők, váratlan problémák, kihívások mindannyiunk életében előfordulnak. De nem mindegy, ezek mennyire terhelnek le, ezek megoldása, megélése mennyi energiát emészt fel.

Vagy azt is nézhetjük, nem mindegy, milyen energiaszinten vagy. Ha állandóan fáradt és túlterhelt vagy, a kihívásaid is sokkal jobban megterhelnek. Ám, ha fitt és üde vagy, jöhet bármi, te állod a sarat.

Ez így van.

A ma tapasztalható információ dömping szétzilálja elmédet, felaprózza energiádat, szétszórja figyelmed. Nehezen megy a fókuszálás, a probléma megoldása, a váratlan szituációk kezelése. Kimerült vagy, rosszul alszol, nincs energiád, gyakran kapnak el betegségek.

Ismerős?


De ez nem kell, hogy így legyen!


A meditációval, azaz elme tréninggel nem csak megtanulod fókuszálni figyelmed, nő az energia szinted, kreatívabban fogsz hozzáállni kihívásaid megoldásához, és még sorolhatnám, de inkább elmesélem, én mit tapasztaltam.


A meditáció gyakorlásának hatásai életemre


Kreativitás

Anya vagyok, vállalkozó. Létszükséglet a kreativitás jelenléte hétköznapjaimban. De nem csak arra az üljünk le és bütyköljünk valamit típusú kreatív időtöltésre gondolok. Hanem arra az állapotra, amikor egy faramuci szituációba keveredsz, és meg kell találnod a kiutat, a megoldást. Lehet ez munkaügy, gyerekkel kapcsolatos, vagy bármi. Ha tudsz a "dobozon kívül" gondolkodni, azaz képes vagy meghallani elméd szavát, pillanatok alatt megérkezik a megoldás.


Empátia, Együttérzés

Hányszor, de hányszor történt már az, hogy a gyerek reakcióját egy adott helyzetben nem értettem. Szomorú volt, amikor azt hittem, boldog lesz. Boldog volt, amikor azt hittem, szomorú lesz. És ott vannak a hisztik, a dühös megnyilvánulások, és sok más olyan szituáció, amikor csak állsz tanácstalanul, és kipróbálod a "szokásos", esetleg másoktól hallott módszereket, de semmi eredménye. Na ekkor jó, ha együtt tudsz érezni a másikkal. Ha rá tudsz érezni, mi is zajlik benne. Mi okozza benne a feszültséget. Ez nem csak abban segít, hogy megnyugtasd, de az én esetemben például abban is, hogy ne vegyem magamra, ne Önmagamat tartsam a minden feszültség okozójának.


Tolerancia szint

Elfogadás. Efogadom Önmagam. Elfogadom, hogy mindenki más, hogy különbözőek vagyunk. Elfogadom a világot körülöttem.

Nem, nem törődök bele az igazságtalanságba, az emberi ostobaságba.

Szóval elfogadom, hogy a gyermekem nem kicsi én. Más az ízlése, más dolgok érdeklik, más hozza lázba, és nem utolsó sorban más a szeretetnyelve.

Elfogadással kísérem a felnőtté válás útján.


Stressz

Az szerintem már mindenki számára egyértelmű, hogy stressz nélkül nincs élet. De nem mindegy, hogy az a bizonyos stressz hol és hogyan van jelen életünkben. Mennyire adjuk át magunkat, vagy képesek vagyunk ellenállni neki. Mennyire engedjük, hogy magával ragadjon a feszültség állapota, vagy képes vagy elengedni.

Nem, nem vagyok vak és süket. Én is látom és hallom a körülöttünk zajló eseményeket. És még csak érzéketlenné sem váltam, egyszerűen nem engedem, hogy a részemmé váljanak. Csendes nyugalommal figyelem, reagálok.


Önkontroll

Az megvan, hogy tűrsz, tűrsz, majd egyszer csak robban a bomba? Na ezek a robbanások határozottan gyengültek, mióta rendszeresen meditálok. Nem kis örömömre.

Pedig gondolhatjátok, három kisgyerek mellett ez sem egy alulértékelendő teljesítmény.


Öregedés

Na ez az a pont, amit csak remélek, hogy nálam is érvényesül majd, de erre "csak" az idő múlása adhat választ.

20 év múlva beszámolok róla, nálam is megállt- e a kromoszómák öregedése, azaz a telomerek rövidülése. Jó?


A meditáció nem arra hivatott, hogy kivonjon minket a hétköznapokból, ha nem abban segít, hogy teljesebben, nyugodtabban, és végeredményben boldogabban élhessük meg azokat.

A meditáció egy már igazoltan hatásos elme tréning, amelynek szépsége, hogy a rendelkezésünkre álló technikák tárháza változatos, így mindenki megtalálhatja a számára megfelelőt.


Szép napot!





13 megtekintés0 hozzászólás