Minden, amit tudnod érdemes a relaxációról

Frissítve: 2020. dec. 15.

Ha voltál már jóga órán, tudod, milyen kellemes érzés az óra végi relaxáció. De tudod mit jelent a relaxáció szó? És tudod, miért érdemes gyakorolni? Olvass tovább, leírom.


relaxáció

A relaxáció nem más, mint a teljes elengedettség állapota. A relaxációs gyakorlat nem egyenlő a mai értelemben vett relaxációval, lazítással. Ez egy tudatos, irányított folyamat, melynek vége a testi és mentális ellazulás.

Testünk és elménk rengeteg olyan feszültséget őriz, amelyek egy már régen végetért helyzetben keletkeztek. Ezek a feszültségek egyes helyeken energia pangásokat, más helyeken energia többletet okozhatnak. A fezültségek feloldásával kirobbanó jókedvre, pozitív életszemléletre, jó problémamegoldó képességre tehetsz szert.


Tudatos feszültségoldás


A relaxáció önmagában is egy aktív idegrendszeri folyamat, amely energiafelhasználással jár. Így nem elég abbahagyni az addigi aktivitást, hanem valamilyen módon ki kell kapcsolni a feleslegesen bekapcsolva maradt feszültséget. Az erre a célra általánosan alkalmazott módszerek, mint az alkohol, a drogok és különböző nyugtatószerek bár oldják a feszültséget, ám hosszú távon többet ártanak, mint használnak.

A tudatos feszültségoldás legjobb módja a relaxáció, melynek módszerei megtanulhatók, és alkalmazásukkal legalább olyan felemelő, ha nem felemelőbb érzésben lehet részed, mint a hagyományosan alkalmazott egészségkárosító eszközökkel.


Jóga nidra


A relaxációnak több fajtája létezik, ki-ki megtalálhatja a számára legmegfelelőbbet. Gyakorlással már rövid távon nagyon fontos eredményeket lehet elérni, ám fontos tudni, hogy az a relaxáció, amely testi szinten ugyan ellazult, de mentálisan nem teljesen elengedett, a jóga értelmében nem nevezhető relaxációnak. A jóga relaxáció egy test-elme szinten bekövetkező teljes elengedés.

A jóga nidra különbözik a többi relaxációs eszköztől. Jóga alvás, vagy kontrollált, tudatos alvás. Az egyik klasszikus jóga tradíció megfogalmazásában a jóga nidra az, amikor a tudat visszamerül a szív barlangjába, és ott időz. Egy teljesen elnyugodott állapot, amiben mind az rzékelés, mind a tudatosság visszavont állapotban, végtelen nyugalomba és békébe merül.

Ez a relaxáció magasiskolája, elsajátítása hosszú gyakorlás, és sok figyelmet igényel, de az eredmény megéri.


Ha úgy érzed, szükséged van támogatásomra írj üzenetet, hogy megbeszéljük a jelenleg elérhető lehetőségeket!


Namaste




50 megtekintés0 hozzászólás